سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۴:۲۴
خانه / تغذیه و رژیم غذایی / تغذیه قبل و بعد از ورزش

تغذیه قبل و بعد از ورزش

تغذیه قبل و بعد از ورزش

در این مقاله می خواهیم در مورد زمان غذا خوردن قبل و بعد از تمرینات بدنسازی برای کسب بهترین نتایج صحبت کنیم. تصور کنید شما برنامه بدنسازی خود را برای ماه آینده چیده اید و با توجه به آن رژیم غذایی خود را تنظیم می کنید.

در این زمان است که باید غذاهای بی‌ارزش را از برنامه غذایی خود حذف کنید. اما آیا می دانستیم بخش عمده ای از تمرینات بدنسازی شما تحت تاثیر رژیم های غذایی و نحوه سوخت رسانی به بدن می باشد؟

در این مقاله ما توسط دو فرد که بنیانگذاران سیستم برنامه های غذایی هستند (KIAH WITNEY COCHRANC و JORDAN PONDER) به شما کمک می کنیم که برنامه تمرینی و رژیم غذایی خودتون رو با هم هماهنگ نمایید

 

  • آیا باید قبل از تمرین هم چیزی خورد ؟

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید تمرینات صبحگاهی بهترین موقعیت برای شماست. برای کسب نتایج بهتر شما می توانید بلافاصله بعد از اینکه از خواب بیدار شدید به تمرین بپردازید زیرا زمانی که شما از خواب بیدار می شوید بدن شما به خاطر پایین بودن سطح گلوکز در بدن چربی بیشتری مصرف می کند.

اما زمانی که شما در یک صبح در حال دویدن هستید و احساس خستگی و گرسنگی می‌کنید باید به مقدار خیلی کم مواد غذایی مصرف کنید حتی اگر هدف شما کاهش وزن باشد.

اگر شما در حال تمرینات فیزیکی هستید و از تمام توانایی خود جهت فعالیت فیزیکی استفاده نمی‌کنید مطمئن باشید به آن نتیجه ای که مد نظرتان نخواهید رسید

با توجه به هدف شما سوخت رسانی قبل از تمرین متفاوت است یعنی زمانی که شما در حال کاهش وزن یا سلامتی هستید باید از وعده های کوچک و کم حجم استفاده نمایید به طور مثال خوردن یک عدد موز کوچک. در این مواقع موادی را توصیه می کنیم که شامل مقادیر زیادی از کربوهیدرات است و در عین حال خیلی هم سنگین نباشد.

به این علت ما نمی‌خواهیم بدن خود را پر از پروتئین و چربی نمایید زیرا اگر این اتفاق بیفتد متابولیسم بدن ما کاهش پیدا می کند و در هنگام شروع تمرینات ورزشی دچار دردهای ناحیه شکم می شویم.

اگر در صبح تمرین نمی کنید، و در طول روز تمرین می‌کنید باید توجه داشته باشید که معده شماخالی باشد. باید برنامه خود را به نحوی بچینید که دو ساعت قبل از تمرین تان چیزی میل کرده باشید و در هنگام تمرین از انرژی حاصل از هضم آن مواد غذایی استفاده نمایید.

 

  • چه زمانی بعد از تمرین ما باید چیزی بخوریم ؟

در جواب باید بگیم که باز هم بستگی به هدف شما از تمرین دارد.اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید باید تلاش کنید غذاهای دارای ترانس بالا مانند انواع سرخ کردنی ها را از برنامه غذایی قبل و بعد از تمرین خود حذف نمایید.جهت انجام تمرینات بدنسازی قدرتی خیلی مهم است که بعد از تمرین ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات به بدن برسد مانند مصرف مکمل کربو پروتئین . این کار به تعمیر و بهبود عضله بعد از یک تمرین سخت بدنسازی کمک میکند.برای تمرینات هوازی موردی ندارد که تا زمانی که احساس گرسنگی نکرده این ماده غذایی مصرف نکنید.باید این نکته را ذکر کنیم که رمز موفقیت در تمرینات هوازی استفاده از آب و دوری از کمبود آب بدن است.

 

منبع : https://www.fitnessmagazine.com/

ترجمه : تیم ترجمه نشاط و ورزش ادمان

درباره‌ی مرتضی مکتبی

مرتضی مکتبی

همچنین ببینید

بهترین ورزش برای کالری سوزی پیتزا چیست ؟

مصرف یک عدد پیتزای معمولی به دلیل پنیر و محتویات آن به راحتی می تواند میزان چربی و کالری دریافتی را در بدن افزایش دهد و با توجه به اینکه مشکل اصلی جامعه ما بی تحرکی است مصرف غذاهای پرکالری و چرب ، اضافه وزن و کبد چرب را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید