چگونه از درد مفاصل بکاهیم

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
چگونه از درد مفاصل بکاهیم

برای آنان که مدت زیادی وزنه های سنگین بلند می کنند یا سخت تمرین میکنند درد مفاصل یکی از معضلات رایج است

تحقیقات نشان داده که با بالا بردن وزنه های سنگین باعث تحلیل رفتن غضروف مفاصل می شود که بخشی از این معضل به اجرای غلط و تکنیک های نامناسب تمرینی و یا تمرین بیش از اندازه برمی گردد .

در چنین شرایطی آیا مکمل ها برای فائق آمدن بر این معضل طراحی و ساخته شده اند؟

جواب چنین سوالی طبعا منفی است بواقع تنها بعضی از آنها می توانند به کاهش درد ناشنی از التهاب مفاصل کمک کنند و از مفاصل و تاندونها در مقابل صدمات بعدی محافظت کنند. در دهه اخیر مطالعات بر روی اثرات ناشی از مصرف آنتی اکسیدان هایی چون ویتامین E و C بر روی سلامت مفاصل نشان داده افرادی که میزان جذب این ویتامین ها در آنها بالاتر است، درصد تحلیل بافتهای غضروفی آنها بسیار پایین است هر چند مصرف ۱تا ۲ گرم ویتامین C و ۴۰۰ واحد ویتامین E در ۲ دوز مجزا بطور روزانه کافی به نظر می رسد، اما گلوکوزامین و کندوریتین ۲مکمل دیگری هستند که از مفاصل محافظت می کنند که می توان آنها را مجزا یا با هم مصرف کرد.

گلوکوزامین داروی مسکن درد مفاصل است که با تحریک سلولهای غضروفی موجود ممکن است سلول غضروفی جدید و سالمی بسازد کندوریتین نیز اینگونه عمل میکند مصرف ۱۵۰۰تا۲۰۰۰میلی گرم گلوکوزامین ۸۰۰تا۱۲۰۰میلی گرم کندرویتین بطور روزانه می تواند بسیار مفید باشد و بدن تان ظرف کمتر از ۸ هفته به آن پاسخ می خواهد داد.

اسید های چرب از جمله امگا ۳ که در روغن ماهی موجود است اثرات ضد التهابی بر روی مفاصل دارد و مصرف همزمان آن با ۲مکمل فوق اثرات آن را افزایش می دهد شما می توانید روزانه ۶تا۱۰گرم روغن ماهی مصرف کنید و در آخر اینکه با مصرف یک مکمل مولتی ویتامین یا مولتی مینرال بسیار قوی می توانید اثرات حاصله از مصرف مینرال ها در سوخت و ساز های بافتهای مربوطه را مشاهده کنید.

منبع : ادکوان


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید 

 


ورود به سایت

 

خوش آمدید

سلامتی همان چیزی است که همه ما می خواهیم  . تنها زمانی که  سالم هستیم می توانیم از تمام چیزهای خوبی که در اطراف ما اتفاق می افتد لذت ببریم .