چگونه در دام هله هوله نیفتیم ؟!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
چگونه در دام هله هوله نیفتیم ؟!

مشکل هله هوله فقط این نیست که برای سلامتی مضر است، مشکل مهم‌تر در اینجاست که طوری مهندسی شده تا شما را به بیشتر و بیشتر خوردن خود تشویق کنند.

مطالب ارسالی جدید

کاهش وزن و 6 اصل اول آن را بیشتر بشناسید

بیماری قلبی و راه حل های ورزشی

حرکات اصلاحی ناهنجاری کف پای صاف flat foot

تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !

عضله سازی با ده فرمان تغذیه

ترک سیگار با راهکار های ورزشی

مهمترین اتفاقاتی که بعد از ترک ورزش می‌ افتد

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید          


وقتی به شما پاستیل یا پفک تعارف می‌کنند، کافی است فقط یک دانه برای چشیدن مزه بردارید. شک نکنید چند دقیقه بعددر حال گشتن به دنبال بسته آن خواهید بود. این مکانیزم چطور عمل می کنند ؟ و چه طور میتوان این عادت را از بین برد؟
در صورتی که هنوز میزان تاثیرات منفی هله هوله خوردن را نمی دانید بد نیست ابتدا نگاهی به یک آزمایش جالب که با نام رژیم کافه تریایی شناخته می شود ، بیاندازیم. برای ملاحظه تاثیر هله هوله ، محققان 10 داوطلب لاغر و سالم و کم اشتها انتخاب کردند و برای هفت روز به آنها اجازه دسترسی به هیچ غذایی ندادند به جز پنکیک ، چیز برگر ، فرنچ تست ، کره ، کیک ، پاستیل ، اسمارتیز ، نوشیدنی های گازدار و پودینگ شکلاتی.
نتیجه حتی از آنچه محققان انتظار داشتند هم شگرف تر بود. از همان روز اول ، داوطلبان شروع به خوردن بیش از یک و نیم برابر غذای بیشتر ، نسبت به حالت عادی خود کردند ، به طوری که غذای دریافتی هر کس ۱۵۰۰ کالری از نیاز روزانه اش بالاتر رفت. در طول همان یک هفته ، هر کدام از داوطلبان بیش از ۲ کیلو گرم وزن اضافه کردند.
آمار چاقی جهانی به شدت در حال افزایش است با توجه به آمار فعلی ، یک پنجم افراد بالغ در کل جهان تا سال ۲۰۲۵ گرفتار اضافه وزن مفرط خواهند شد. از طرفی ، اطلاعات ما در مورد آنچه می خوریم ، هیچ وقت در تاریخ به اندازه الان نبوده.
هر بسته مواد غذایی یک برچسب دارد که محتوای چربی ، کربوهیدرات ، شکر ، پروتئین و نمک موجود در آن را درج کرده. مسئله اطلاع رسانی و عدم آگاهی نیست ، ما دقیقاً می‌دانید داریم چه می خوریم. سوال اساسی اینجاست که چرا با این وجود نمی‌توانیم جلوی خودمان را بگیریم ؟

 


بهترین مزه ممکن

بهترین مزه ممکن
مشکل اساسی از نبرد ابر قدرت های صنایع غذایی بر سر مزه بهتر برای فروش بیشتر نشأت می گیرد. شرکت های غذایی میلیارها دلار صرف آزمایش و تحقیق می‌کنند تا دلچسب ترین میزان توردی چیس یا لذت بخش ترین مقدار گاز در نوشیدنی را پیدا کند.

 


برهم خوردن معاملات

برهم خوردن معاملات
هر رژیم و برنامه غذایی که انتخاب کنید هرچقدر هم سخت ، در کوتاه مدت و تا وقتی انگیزه شما بالاست قابل انجام است. این انگیزه میتواند یک مهمانی یا ساحل رفتن باشد. ولی این مسئله در درازمدت صادق نیست.

 


بازی با مغز

بازی با مغز
هله هوله ها حتی ترشح مواد شیمیایی داخل مغز شما را هم به نفع خودشان تحت تاثیر قرار می دهند. مغز برای انجام بسیاری از فرآیندهای طبیعی خود به چربی های طبیعی نیاز دارد. در صورت استفاده از چربی های اشباع فرآوری شده بخشی از این فرایندها تحت ‌الشعاع قرار می‌گیرند ، مثلاً با کاهش سروتونین اخلاق ، حوصله و حتی حافظه شما به شکل منفی تاثیر می پذیرند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید          


رژیم خود را اصلاح کنید

رژیم خود را اصلاح کنید
خوب حالا باید چه کار کرد؟ اولین قدم دوری از غذاهای اعتیاد آورد تا جای ممکن است. یعنی حذف غذاهای فرآوری شده و فوق لذیذ . تا میتوانید این موارد را با انتخاب های سالم تر جایگزین کنید. این کار شاید در چند هفته اول سخت باشد ، ولی وقتی به عادت تبدیل شود ، آسان تر خواهد بود. در قدم بعدی ، فقط و فقط روی اراده خود تکیه نکنید بلکه این مواد را تا جای ممکن از دسترس خود دور کنید. بعد از طی کردن مراحل قبلی میتوانید روی اصلاح عادات غذایی خود متمرکز شوید. با تعیین اهداف کوچک شروع کنید ، مثلاً هدفی مثل ایجاد عادت صبحانه خوردن ، همین مسئله کوچک می تواند جلوی شما را برای خوردن هله هوله و برهم زدن دوباره فرایندهای مغزی ، بگیرد.
به عنوان آخرین قدم سعی کنید این عادات را حتی هنگام بیرون غذا خوردن ( که در دنیای امروز اجتناب ناپذیر است ) هم حفظ کنید. به عنوان یک تکنیک ذهنی ، فقط به قسمتهای سالم منو نگاه کنید و با گذشتن از سایر قسمتهای منو مغز خود را آموزش دهید تا نگاه شما را به سمت بخش پاستاها و پیتزا بر نگرداند ، درست مثل کسی که اصلاً پیتزار دوست ندارد و به این بخش هم نگاه نمی کنند.

 


کلید موفقیت

کلید موفقیت
شاید مهمترین کلید موفقیت این باشد که وقتی شکست خوردید ، خود را سرزنش نکنید! عادات به‌ سختی شکسته می‌شوند ، و شکستن عادات غذایی حتی از سایر عادات هم سخت تر است.

 


تکنیک های کمکی برای بازآموزی مغز

تکنیک های کمکی برای بازآموزی مغز

۱. روی بخش مثبت تمرکز کنید: بنا به یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ ، تمرکز روی آنچه نباید بخورید به طور معکوس عمل می‌کند. به جای آن ، به چیزهایی که باید بخورید فکر کنید مثلاً نوشیدن آب یا خوردن میوه.


۲. الگوی رفتاری خود را تغییر دهید : طبق تحقیقات دانشگاه دوک در آمریکا ، خیلی از فعالیت‌ها و عادات به محیط بیرونی وابسته هستند. مثلاً اینکه عادت دارید هر وقت از جلوی یک کافه خاص رد شدید ، یک کیک از آن جا بگیرید. برای اصلاح چنین عادتی میتوانید محیط خود ( در اینجا مسیر خود ) را تغییر دهید.


۳. عادات را حذف نکنید ، جایگزین کنید : به جای اینکه جلوی هله هوله خوردن خود را بگیرید ابتدا ببینید چه مسئله ای منجر به خوردن هله هوله می شود. مثل بیکاری ، گرسنگی ،عصبانیت و غیره. و سپس آن مسئله را طور دیگری حل کنید. مثلاً هر وقت گرسنه شدید یک میوه بخورید مانند سیب ،یا وقتی بیکار شدید به جای گشتن دنبال هله هوله ، بیرون بروید و قدم بزنید.


منبع : https://www.mensfitness.com/

ترجمه : مجله تناسب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید          


مطالب مجموعه تغذیه و رژیم غذایی

عضله سازی با ده فرمان تغذیه

رابطه گروه خونی با رژيم غذايی

چاقی و اضافه وزن توسط قند یا چربی اتفاق میافتد ؟

تغذیه بانوان بدنساز و 3 نکته اصلی آن

ضروری ترین مواد غذایی برای آقایان

مهمترین اشتباهات رژیم های کاهش وزن

مهمترین دلایلی که نشان میدهد چرا چربی های شکم از بین نمی رود !

 


ورود به سایت

 

خوش آمدید

سلامتی همان چیزی است که همه ما می خواهیم  . تنها زمانی که  سالم هستیم می توانیم از تمام چیزهای خوبی که در اطراف ما اتفاق می افتد لذت ببریم .