کاهش وزن و 6 اصل اول آن را بیشتر بشناسید

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاهش وزن و 6 اصل اول آن را بیشتر بشناسید

تغییرات جزئی در شیوه زندگی ۱۰۰% نتایج بزرگی به همراه خواهد داشت ، مشروط بر اینکه به درستی در راه رسیدن به این هدف گام بردارید و برای آن زمان بگذارید.

مطالب ارسالی جدید

بیماری قلبی و راه حل های ورزشی

حرکات اصلاحی ناهنجاری کف پای صاف flat foot

تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !

عضله سازی با ده فرمان تغذیه

ترک سیگار با راهکار های ورزشی

مهمترین اتفاقاتی که بعد از ترک ورزش می‌ افتد

۶ کاری که می‌توانید بین ست ها انجام دهید

   


روش سریع کاهش وزن با گرفتن رژیم های عجیب و غریب نیست ، این کارها مثل یک شمشیر دولبه است. درست است که در آغاز رژیم غذایی شما نتایجی کسب می کنید که ممکن است برای تان خوشایند باشد اما در ادامه بیشتر از اینکه برای تان سودمند باشد در دراز مدت به شما آسیب های وارد می‌کنند و اصطلاحاً بیشتر از اینکه خوب باشد مضر است.

می پرسید چرا ؟ جواب بسیار ساده است.

وقتی رژیم سخت میگیرید تا اضافه وزن نیاورید ، در واقع مانع ورود غذای بیشتر می شوید یعنی کالری دریافتی را کم می‌کنید ، که نتیجه آن کاهش وزن در دراز مدت است.

با گرفتن رژیم پیام های به مغزتان ارسال می شوند که در همان لحظه بدنتان به شما بگوید : که من الان گرسنه هستم. بدن شما هم در پاسخ متابولیسم تان را کاهش می دهد و یا به عبارت دیگر ذخایر انرژی موجود را حفظ می کند تا برای فعالیت های روزمره یا سایر فعالیت ها انرژی کافی داشته باشید. حال چه اتفاقی بدتری رود خواهد داد اگر غذای تان را کم کنید ( گرفتن رژیم سخت غذایی را شروع کنیم )؟

در ادامه بافت عضلانی توان به تدریج تحلیل می رود و در آخر دشمن تان را که همان چربی های شکمی و احشایی هستند را تحویلتان می‌دهد. یک هدیه فوق العاده! به تدریج سرعت متابولیسم تان کند تر و کم تر می شود تا اینکه چربی ها انباشته شوند و خودشان را در سایر نواحی بدنتان نمایان کنند مانند چربی پهلوها و باسن و ران و غیره.

آیا روش ها و نکات موثری را برای اینکه بتوانید بدون داشتن رژیم سخت و طاقت فرسا وزن کم کنید و صاحب اندامی متناسب و خوش فرم شوید می‌خواهید ؟ ما در این مطلب ۶ روش سریع برای کاهش وزن را به شما معرفی میکنیم.

 


1. داشتن عضلات بیشتر ، متابولیسم سریعتر

1. داشتن عضلات بیشتر ، متابولیسم سریعتر

خیلی ساده است، متابولیسم یک واکنش دائمی بدن است که بااستفاده از کالری های دریافتی از غذاهای مختلف انرژی را می سوزاند. در طول دوران نوجوانی تان بسیار لاغر به نظر می رسید چون از نظر هورمونی در درون بدنتان انقلابی است و به دلیل همین ترشح بیشتر هورمون ها به سرعت سوخت و ساز در بدن افزوده می‌شود و چربی سوزی بیشتر اتفاق می‌افتد. این روند تا سن ۲۰ سالگی ادامه می یابد و بعد از آن هر ده سال ۲ درصد از سرعت متابولیسم کم می‌شود. حال تصور کنید که انرژی به کندی بسوزد یا اصلاً نسوزد. در این صورت چه اتفاقی روی می‌دهد ؟ جواب خیلی ساده است : انرژی به حالت چربی ذخیره می‌شوند.

عضله چندین بار بیشتر از چربی از نظر متابولیکی فعال است هرچه عضله بیشتری داشته باشید با سرعت بیشتری روند متابولیسم تان صورت می‌گیرند ، بنابراین عضله سازی یک روش سریع کاهش وزن می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 


2. به کسی که دوستش دارید کمک کنید تا چربی هایش را از دست بدهد

2. به کسی که دوستش دارید کمک کنید تا چربی هایش را از دست بدهد

شاید خنده دار به نظر می رسد که ارتباط با افراد لاغر یک روش سریع کاهش وزن باشد! یکی از تحقیقاتی که در مورد چاقی- وابسته در سال ۲۰۰۷ توسط مجله پزشکی نیوانگلند صورت گرفته که بسیار هم جالب توجه است ، بر روی داده های ۱۲ هزار نفر مطالعه کرده است ( افرادی که بسیاری از آنها ربطی با دیگری داشته اند خویشاوند یا دوست یکدیگر بودند ) ، آنهایی که در پژوهش قلب فرمینگهام بررسی شده بودند.

نتیجه این تحقیق جالب است : شخصی بیشتر در معرض خطر ابتلاء به مرض چاقی بود که سایر افرادیکه وی را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کردند چاق بودند. نتیجه اگر دوستتان چاق باشد احتمال خطر ابتلاء شما به چاقی و برعکس تا ۵۷ درصد افزایش می یابد.

اگر آن شخص چاق خواهر یا برادر یا از بستگان شما باشد این میزان تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و اگر شوهر یا همسر شما باشد ۳۷ درصد دیگر نیز اضافه می شود .

دیگر نتایج از همین مطالعه نشان می‌دهد که برای وزن کم کردن و کسب فواید آن می توانید به خوبی از شبکه های اجتماعی تان استفاده کنید و با دوستان خود لاغر شوید. ( تأثیر آن چندین برابر است ) و چقدر خوب است که در مهمانی های دسته جمعی ت آن حضور پیدا کنید و همه متناسب و خوش هیکل به نظر برسید.

 


3. خوردن یک صبحانه مفصل را فراموش نکنید

3. خوردن یک صبحانه مفصل را فراموش نکنید

مدرسه پزشکی دانشگاه ماساچوست در پژوهشی نشان داد که آن دسته از افرادی که صبحانه نمی خورند نسبت به کسانی که صبحانه مفصلی برای خودشان تدارک می بینند برای صبحانه خوردن زمانی را اختصاص می‌دهند ، ۱.۲ برابر بیشتر دچار بیماری چاقی میشوند. پس اگر به دنبال روش سریع کاهش وزن هستید ، صبحانه مخصوص کاهش وزن را فراموش نکنید.

یک دانشجوی خبره از مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ محاسبه کرده است که شروع روز و رفتن به سرکار بدون خوردن صبحانه میزان سرعت متابولیسم تان را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

صبحانه ای سرشار از پروتئین و چربی های سالم برای خود آماده کنید. تخم مرغ ، ماست یونانی ، کره بادام زمینی و شیر و هر چقدر پروتئین کامل‌تری مصرف کنید بیشتر برای تان مفید است. تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۰۸ از مجله تغذیه بریتانیایی با این مضمون که خوردن پروتئین باعث می شود که احساس سیری در تمام طول روز داشته باشید.

    


4. آب بنوشید ، راه حل لاغری تان در نوشیدن آب است

4. آب بنوشید ، راه حل لاغری تان در نوشیدن آب است

بیشتر از ۶۰ درصد میزان کل بدنتان را آب تشکیل میدهد ، بنابراین هوشیار باشید. پس باید مقدار زیادی از آن را بنوشید. بیایید کمی به عقب برگردیم ، در ۳۰ سال گذشته ما بیشتر از دو برابر از نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری استفاده می‌کردیم که امروزه به طور متوسط این میزان به ۴۵۰ رسیده است. آیا میدانید چرا ؟ چون بیشتر از اینکه آب بنوشید ، مصرف آب را قطع کرده اید و شروع به نوشیدن آب قند دار کرده ایم.

اگر از این قسمت مقاله تنها یک چیز اهمیت داشته باشد ، آن این است که : باید بدانید که اگر به نوشیدنی تان قند اضافه کنید ، یعنی در حال خوردن چربی مایع هستید. بطری پر از چربی ، نوشیدنی مخصوص بدقوارگی بدن و ایجاد کننده جوش صورت ، سازنده ی چربی های باسن و ران ،کالری یک لشکر آدم در داخل یک قوطی ، هر اسمی میشود به آن نسبت داد.

نکته اینجاست که با حذف این نوشیدنی خطرناک از رژیم غذایی تان و نوشیدن ۸ لیوان آب در روز و بیشتر ، شما یک روش ساده و سریع کاهش وزن را دنبال می کنید حامی بزرگ در جهت داشتن تناسب اندامی خوش فرم و از بین بردن چربی های زشت و ناخوشایند برمیدارید.

 


5. در فروشگاه ها گول بسته های پر زرق و برق و تبلیغات آنچنانی روی محصولات غذایی را نخورید

5. در فروشگاه ها گول بسته های پر زرق و برق و تبلیغات آنچنانی روی محصولات غذایی را نخورید

طی مطالعه ای که در مرکز تحقیقاتی مواد غذایی و چاقی دانشگاه راد درییل صورت گرفته است ، نشان داده شده است که ۵۰ درصد از کودکان غذایی که در بسته سبز رنگ شرک خورده بوده اند را نسبت به همان غذای مشابه که در داخل بسته ای که شرک روی آن نبوده ترجیح می دادند و بیشتر دوست داشتند.

 


6. چه نوع مواد غذایی اغلب دارای شخصیت های کارتونی هستند ؟

6. چه نوع مواد غذایی اغلب دارای شخصیت های کارتونی هستند ؟

پاسخ صحیح : آنهایی که قند دارند!

بزرگسالان نیز از این تکنیک های مشابه در خرید محصولات مواد غذایی خود نیز استفاده می کنند. اما حدس بزنید حالا چه چیزی برای تان داریم ؟ ۱ عدد سیب با برچسب عرضه نمی‌شود.

هوشیار باشید ، تمام آن موادغذایی های بسته بندی شده که شما را با کلمات بی معنی مانند طبیعی ، فاقد چربی ، رژیمی ، یک انتخاب هوشمندانه و غیره گمراه می کنند سالم نیستند. هنگامی که شما خوراکی‌هایی را تهیه می کنید که تماماً به طور طبیعی رشد یافته اند ، فیله ماهی قزل آلا ، لوبیا سبز ، پرتقال ، هر یک از این مواد غذایی تنها یک ماده تشکیل دهنده دارند : خود غذا ، همان چیزی که هستند! تمام خرید های فروشگاهی شما باید خیلی ساده باشد.

به جای یک فنجان بستنی شکلاتی ۱.۲ فنجان بستنی شکلاتی را با ۱.۲ فنجان توت فرنگی بریده شده بر روی آن میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. میوه ها طعم عالی و فوق العاده ای به خوراکی ها می دهند ، به جز این که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند، ۱۱۵ کالری را برای متابولیسم بیشتر و سریعتر در بدنتان حفظ می کنند.

 

تهیه : نشاط و ورزش ادمان

منبع : https://www.rodalewellness.com

    


مطالب مجموعه سلامت ورزشی

بیماری قلبی و راه حل های ورزشی

ترک سیگار با راهکار های ورزشی

سرطان دنبال شماست، بدوید!

تاثیر ورزش در پایین نگاه داشتن سن فیتنس و تناسب جسمی

نکاتی مهم برای افزایش وزن

عوامل افسردگی و راهکارهای رها شدن از آن

طریقه ماساژ برای کاهش وزن موضعی


ورود به سایت

 

خوش آمدید

سلامتی همان چیزی است که همه ما می خواهیم  . تنها زمانی که  سالم هستیم می توانیم از تمام چیزهای خوبی که در اطراف ما اتفاق می افتد لذت ببریم .