تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !

وقتی بحث تمرین ویژه خانم ها باشد ، شایعات و خرافات خیلی بیشتر از بخش مردان است اما با آگاهی یافتن از اصول علمی می توانید خود را از دام خرافه‌ها آزاد کنید.

در فضای مجازی به شدت اطلاعات ضدونقیض در دسترس است که نمی توانند شما را به باوری واحد برسانند. در این  بخش ۳ باور مهم در بدنسازی بانوان را مطرح می کنیم که برای ایجاد تغییرات بزرگ در بدن و به عبارتی برای ایجاد تحول در شکل و بازدهی بدن بسیار مهم هستند. 

1. تمرکز افزایی  روی تمرین قدرتی : به طور کلی این نکته را باید در نظر بگیرید که تمرینات قدرتی نه تنها برای مردان بلکه برای بانوان هم بسیار ضروری می باشد. برای رهایی از تمرینات یکنواخت و بی روح بهتر است از تمرینات زیربنایی و اصلی مثل اسکوات ، لانژ ، کشش های زیر بغل ، ددلیفت و سایر تمرین های قدرتی به صورت هفته ای سه جلسه استفاده کنید.

 

2. تمرکز زدایی از تمرینات هوازی : تمرکز اضافی روی تمرین هوازی نه تنها باعث بی انگیزگی می شود ، بلکه روی سلامت ، تناسب اندام ، آمادگی جسمانی و اهداف چربی سوزی هم تاثیر منفی می‌گذارد. اما در این رابطه هم حقیقتی سرد وجود دارد، ساختن یک تمرین هوازی بدون زیرساخت در قدرت سریع ترین راه به سوی ایجاد مشکلات هورمونی ، ناهنجاری سیستم متابولیک ، آسیب‌هایی در اثر اضافه کاری عضلانی و مفصلی و البته توسعه چاقی بد فرم است که کاملاً مغایر با اهداف هر یک از فیتنس کاران است. مشکل تمرین هوازی نیست! بلکه افراط در هوازی است. تعادل بین تمرینات مقاومتی و هوازی برای جلسات تمرین بسیار مناسب می باشد. برای مثال ۱ الی ۲ بار تمرین هوازی با شدت یکنواخت در هفته و تمرینات قدرتی با فواصل منضم بین تمرینات هوازی بهتر می باشد.

3. سوخت دهی برای چربی سوزی : هیچ کس نمی تواند با تمرین کردن از شر یک رژیم خراب بر آید. این مهمترین مفهومی است که باید درباره ی تغذیه بدانید. به عقیده خیلی ها کمتر غذا خوردن و بیشتر ورزش کردن جهت تناسب اندام بهتر است اما این طرز فکر غلط است به ویژه برای خانمها که اهداف فیزیکی خود را بر اساس عکس های مدل های معروف ورزشی انتخاب می‌کنند.کمتر خوردن به صورت خودکار مساوی با چربی سوزی نیست! آیا شما ‌ نمی‌دانید چربی‌سوزی به ویژه در خانم ها با ساختار هورمونی متفاوتی که دارند به چه صورت اتفاق می افتد ؟ اگر می‌خواهید چربی بسوزانید و شرایط بعدش را ثبات دهید باید بدن را برای بازدهی بهتر و سلامت سوخت‌رسانی کنید. موضوع مهمی که باید بدانید این است که نتیجه گیری چیزی فراتر از یک دوره پاکسازی سی روزه یا تغییرات چهار ماهه است و در اصل یک شیوه و سبک زندگی می باشد که در بلند مدت جواب میدهد هر چه بیشتر رعایت کنید موفق تر می‌شوید.

منبع  : مجله Health Fitness

دکتر آتنا بی باک (مربی بین المللی فیتنس)

 


ورود به سایت

 

خوش آمدید

سلامتی همان چیزی است که همه ما می خواهیم  . تنها زمانی که  سالم هستیم می توانیم از تمام چیزهای خوبی که در اطراف ما اتفاق می افتد لذت ببریم .