تناسب اندام بهتر و 5 راه پنهان برای رسیدن به آن

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تناسب اندام بهتر و 5 راه پنهان برای رسیدن به آن

اگر در سال ۲۰۱۸ برای رسیدن به تناسب اندام هدف های جدی در سر دارید این ۵ راه به شما کمک خواهد کرد. یک تغییر خیلی جزئی در برنامه غذایی می‌توانند بدنسازی شما و تناسب اندامتان را وضعیت نرمال به عالی تغییر دهد.

اگر برنامه شما این است که قوی تر شوید یا به تناسب اندام بهتری برسید این ارتقا دهنده های بدنسازی می تواند شما را جهت رسیدن به هدف کمک نماید.

مطالب ارسالی جدید :

چگونه در دام هله هوله نیفتیم ؟!

کاهش وزن و 6 اصل اول آن را بیشتر بشناسید

بیماری قلبی و راه حل های ورزشی

حرکات اصلاحی ناهنجاری کف پای صاف flat foot

تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !

عضله سازی با ده فرمان تغذیه

ترک سیگار با راهکار های ورزشی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید          


پودر پروتئین گیاهی

پروتئین لوبیا به آسانی قابل هضم است و مقدار زیادی از آمینو اسیدهای ضروری برای ساختار عضلانی تامین می کنند. شاهدانه پروتئین بسیار بالا یی دارد. برنج قهوه ای بسیار قوی و مملو از ویتامین ب است. پروتئین نخود فرنگی می توانند به شما مقدار اضافه تری از انرژی بدهند. توجه داشته باشید که پروتئین نخود فرنگی و برنج قهوه ای پروتئین های کاملی نیستند و در صورتی می توان از آنها استفاده کرد که با پروتئینهای دیگری مصرف شود. ترکیبی از پروتئین های گیاهی مختلف هم وجود دارد و شما می توانید ترکیبی از تمام پروتئین های گیاهی را در یک نمونه از پروتئین پیدا کنید.

پروتئین برای چی مصرف میشود

به گفته یکی از پزشکان سنتی به نام کریستینا اگر شما خیلی شدید ورزش می کنید مقدار زیادی به پروتئین نیاز خواهید داشتبه نسبت به فردی که غیر فعال است.تمرین های شدید و طولانی پروتئین بدن را بیشتر مصرف می کنند.

پروتئین را چه زمانی باید مصرف کنیم ؟

برای رسیدن به بهترین نتایج باید پروتئین را قبل و بعد از تمرینات فیزیکی مصرف نمایید.

مطالب پیشنهادی : 

بهترین راهکار برای انتخاب پروتئین در بدن سازی

چند نکته ورزشی که همه باید بدانند !

 


گلوتامین

نوع اسید آمینه است که بدن شما به طور طبیعی آن را تولید می کنند. اما زمانی که شما استرس زیادی را تجربه می کنید هورمون کورتیزول در بدنتان افزایش پیدا می‌کنند باعث میشود گلوتامین بیشتر از حد معمول مصرف شود. تمرینات شدید بلند مدت تولید گلوتامین را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

مزیت های گلوتامین چیست؟

 ورزشکاران مقاومتی باید به این نکته توجه داشته باشند که منابع گلوتامین به آنها کمک می کند که سیستم دفاعی بدنشان را به حداکثر برساند. زیرا گلوتامین سوخته اصلی برای سلول های امنیتی یا بهتر بگویم گلبول‌های سفید است.

بهترین زمان مصرف گلوتامین چیست ؟

گلوتامین را باید به سرعت و بلافاصله بعد از تمرین ، زمانی که سیستم دفاعی بدن به شدت کاهش پیدا کرده مصرف شود.

مطالب پیشنهادی :

مهمترین مکمل های ویژه سلامتی و ایمنی بدن

گلوتامین آمینو اسیدی ضروری برای بدنسازان



امگا ۳

امگا ۳ یک چربی چند شاخه ای حیاتی برای بدن میباشد. چند شاخه ای به معنی ترکیبی از چند چربی حیاتی است. امگا ۳ به این دلیل برای بدن حیاتی است زیرا بدن ما نمی‌تواند آن را به صورت طبیعی تولید نماید.

مزیت مصرف امگا ۳ در چیست ؟

این چربی ها جهت جلوگیری از دردهای عضلانی بعد از تمرین به واسطه مکانیزم ضد التهابی که امگا ۳ دارد. به طور مثال EPA امگا ۳ است تاثیر بسیار زیادی بر روی عضلات دارد التهاب را کاهش می دهد ، سیستم عصبی - عضلانی را تقویت می‌نماید.به طور کلی وقتی سیستم عصبی - عضلانی تقویت شود خستگی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته پروفسور کریستوفر شما می توانید امگا ۳ های گیاهی را به راحتی در طبیعت پیدا نمایید که شامل امگا ۳ های EPA و DHA می باشد. که باید این نکته را هم ذکر کنیم این چربی ها بسیار موثر و مقوی میباشند. نکته قابل توجه در مصرف امگا ۳ این است که باید آن را در مواد غذایی خود و به میزان ۱۰۰۰ میلی گرم مصرف نمود.

زمان مصرف امگا ۳

باید هر روز در یک زمان ثابت مصرف نمایید ، به طور مثال هر روز بعد از وعده ناهار و در یک ساعت مشخص. ثابت قدم بودن و دقت بر زمان دریافت امگا ۳ خیلی اهمیت دارد و علت آن این است که مدت زمان زیادی طول میکشد تا تاثیرات مثبت امگا ۳ در بدن نمایان شود.

مطالب پیشنهادی :

چگونه از درد مفاصل بکاهیم

28 نکته درباره‌ی مصرف مکمل‌ها

۹ ماده ی غذایی عالی برای بدنسازی

بهترین خوردنی های شکم سوز


کراتین

کراتین مجموعه پروتئین سازی است که در سلولهای عضلانی شما ذخیره شده است. طی دوره های کوتاهی از تمرین مقاومتی کراتین به شما کمک می کند تا میزان تولید انرژی شما یا همان ( ATP ) افزایش پیدا کند.

مزیت های مصرف کراتین

کراتین باعث افزایش قدرت و افزایش استقامت در تمرینات بدنسازی و تمرینات استقامتی می شود.

زمان مصرف کراتین

در بعضی از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که بهتر است در روزهای اول مصرف کراتین میزان دوز مصرفی شما کمی بیشتر از روزهای بعد باشد و به مرور زمان از میزان آن بکاهید. بهتر است کراتین را به همراه کربوهیدرات مصرف نمایید.

مطالب پیشنهادی : 

۶ چیزی که هر ورزشکار باید در مورد کراتین بداند


BCAAs ( تلفظ : بی سی دبل اِی )

BCAAs یا همان آمینو اسیدهای شاخه ای دارای سه نوع از آمینو اسیدهای ویژه می باشد. این نوع آمینو اسید بر خلاف دیگر آمینو اسیدها در کبد ذخیره ، تجزیه و تولید انرژی نمی شود، بلکه مستقیما به عضلات شما منتقل می شود.

مزیتهای مصرف آمینو اسیدهای شاخه ای

در حین تمرین و بعد از تمرین این آمینو اسید های شاخه ای موجب جلوگیری از فرسایش پروتئین های بدن یا همان عضلات بدن می‌شوند، تخریب عضلات را در هنگام تمرین کاهش داده و موجب کاهش خستگی عضلانی می شوند. آمینو اسیدهای شاخه ای با جذب تریپتوفان موجب افزایش حس شادابی و نشاط و ترشح هورمون سروتونین در مغز می‌شود.

بهترین زمان مصرف آمینو اسیدهای شاخه ای

به گفته پروفسور کریستوفر از این اسید آمینه های زنجیرهای میتوان در حین و قبل از ورزش استفاده نمود. این آمینو اسید ها موجب کاهش تخریب عضلانی شما هنگام انجام تمرینات شدید می شود و می توانند به سرعت خستگی عضلانی شما را کاهش دهد

مطالب پیشنهادی :

 مهمترین مکمل های ویژه سلامتی و ایمنی بدن


در پایان به این نکته باید توجه نمود که بهترین مکمل برای شما ممکن است بر اساس سطح تناسب اندام و عادت های غذایی شما تغییر نماید پس بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل ورزشی با دکتر خود برای انتخاب دوز مناسب از این مکمل ها مشورت نمایید.

منابع :

http://www.evidentlycochrane.net

https://www.alive.com

http://keepfitkingdom.com

https://www.bodybuilding.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید          


مطالب مجموعه مکملهای ورزشی

مهمترین مکمل های ویژه سلامتی و ایمنی بدن

28 نکته درباره‌ی مصرف مکمل‌ها

گلوتامین آمینو اسیدی ضروری برای بدنسازان

بهترین راهکار برای انتخاب پروتئین در بدن سازی

۶ چیزی که هر ورزشکار باید در مورد کراتین بداند

 


ورود به سایت

 

خوش آمدید

سلامتی همان چیزی است که همه ما می خواهیم  . تنها زمانی که  سالم هستیم می توانیم از تمام چیزهای خوبی که در اطراف ما اتفاق می افتد لذت ببریم .