حرکات اصلاحی ناهنجاری کف پای صاف flat foot

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
حرکات اصلاحی ناهنجاری کف پای صاف

در واقع به کاهش ارتفاع قوس طولی داخلی پا عارضه کف پای صاف گفته می‌شود که شدت آن بر اساس میزان کاهش ارتفاع قوس طولی داخلی یا سقوط ساختار اسکلتی پا به هنگام تحمل وزن تعیین می شود.

جدید ترین مطالب ارسالی
تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !
عضله سازی با ده فرمان تغذیه
ترک سیگار با راهکار های ورزشی
مهمترین اتفاقاتی که بعد از ترک ورزش می‌ افتد
۶ کاری که می‌توانید بین ست ها انجام دهید
مهمترین مکمل های ویژه سلامتی و ایمنی بدن
رابطه گروه خونی با رژيم غذايی

 طبقه بندی صافی کف پا

کف پای صاف حقیقی ( پای پهن ) : این ناهنجاری جدیدترین ناهنجاری پا است که در آن  قوس طولی داخلی پا کاهش یافته و لبه داخلی پا صاف می‌شود. این وضعیت ممکن است همراه با درد باشد و در عملکرد طبیعی پا اختلال ایجاد کنند.

کف پای صاف عملکردی : نوعی ناهنجاری است که به دلیل ضعف و کشیدگی عضلات ، لیگامانها و نیام کف پایی  ایجاد می شود. چنانچه این وضعیت اصلاح نگردد ، مفاصل مچ پا ، زانو، ران و نواحی لگنی کمری رانیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کف پای صاف متحرک : این حالت با فاحشه قوس های پا طی تحمل وزن  مشخص می گردد ، اما هنگامی که وزن بر روی پاها نباشد قوس های ناحیه کف پا به صورت طبیعی دیده می شود.

کف پای صاف کاذب  : این ناهنجاری وضعیتی واقعی نیست بلکه حالتی است که از وجود یک پد چربی روی سطح کف پا ایجاد می گردد.

 

تعیین شدت ناهنجاری کف پای صاف

کف پای صاف درجه ۱ : تغییر شکل کم و عدم وجود دارد (  نقش کف پا از نزدیکی محور طولی می گذرد ) 

کف پای صاف درجه ۲ : نقش کف پا از لبه داخلی پا فراتر نمی رود ؛  والگوس مختصر پاشنه و انحراف جزئی تالوس

کف پای ساخت درجه ۳ : نقش کف پا از لبه داخلی پا فراتر می رود ، انحراف محور طولی پشت پا ، والگوس مشهود پاشنه و انحراف تالوس به سمت کف پا.

 

علل و دلایل احتمالی

- وراثت 

- اضافه وزن

- پای پهن و بزرگ

- پرونیشن پا 

- کوتاهی تاندون آشیل 

- انحراف قسمت جلو یا عقب پا به خارج ( والگوس پاشنه ) 

- عدم تعادل بین قدرت و طول عضلات برون مفصلی

- ضعف و فلج عضلات درون مفصلی

 

عوارض و منابع احتمالی درد

- بیرون زدگی استخوان ناوی در لبه داخلی پا

- افزایش سطح تماس کف پا با زمین

- انحراف انگشت شست به خارج

- برامدگی کفش در قسمت داخلی

- انحراف تاندون آشیلو والگوس پاشنه

- خستگی زودرس و کاهش برخی توانایی های عملکردی

- تمایل زانوبه تغییر شکل زانوی ضربدری

 

نمونه ای از تمرینات کششی

تمرین شماره 1 

1 2

تمرین شماره 2

1 2
 

 

ماساژ و رهایی از فشار

تمرین شماره 1

تمرین شماره 2

تمرین شماره 3

تمرینات تقویتی

 تمرین شماره 1

1 2

تمرین شماره 2

1 2

تمرین شماره 3

استفاده از ابزار کمکی

منابع:

1- کتاب حرکات اصلاحی تالیف دکتر محمد حسین علیزاده ( پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی )

2- http://posturedirect.com 

جدید ترین مطالب ارسالی
تمرینات بانوان و حقایق سرد اما واقعی !
عضله سازی با ده فرمان تغذیه
ترک سیگار با راهکار های ورزشی
مهمترین اتفاقاتی که بعد از ترک ورزش می‌ افتد 
۶ کاری که می‌توانید بین ست ها انجام دهید
مهمترین مکمل های ویژه سلامتی و ایمنی بدن
رابطه گروه خونی با رژيم غذايی

ورود به سایت

 

خوش آمدید

سلامتی همان چیزی است که همه ما می خواهیم  . تنها زمانی که  سالم هستیم می توانیم از تمام چیزهای خوبی که در اطراف ما اتفاق می افتد لذت ببریم .